Mad og flaske - 8 mdr.

21. juli 2008

Alder:
8 mdr.

Mad og flaske - 8 mdr.

Hej Helen

Malou er nu 7,5 mdr, snart 8. og hun får 4 flasker i døgnet af 200 ml, den sidste flaske drikker hun kun 100 af og nogle gange kun 150 af den midt på dagen så i alt får hun mellem 600 og 700 ml.

Jeg vil lige skrive vores dagplan her inden mine spørgsmål.

7.00 vågner ca.

7.30-8 morgenmad - fuldkornsgrød, havregrød, øllebrød, skifter mellem og hertil frugtmos og vand

sover tre kvarter ca mellem halv ni og halv ti

9.30-10 ca flaske 200 ml

11-12 frokost - øllebrød el. grøntsagsmos med frugtmos bagefter

sover som regel lige en time mellem 12 og et ca

14 ca - flaske 200 ml, ikke hver gang hun drikker mere end 100-150

sover 1-1,5 time mellem halv tre og halv fem, tit kun til fire (passer også fint, da hun så er tilpas træt til kl syv , halv otte når det er sengetid)

17.30 ca. aftensmad, grøntsagsmos med forskelligt i , fisk, kylling , frikadelle

19-19.30-flaske 200 ml

ca 22.22.30- hun får 100 ml i søvne

sover ...

Annonce

... hele natten til kl 7.00

Jeg tænker om du tror hun kan undvære de 100 ml kl 22.30?? vi gav først 200 i lang tid, men hun har på det sidste ikke drukket det hele, som om hun ikke kan drikke mere og er fyldt.
så vi har kørt med 100 ml og hun vågner ikke og er sulten..

Vores egen sundhedsplejerske sagde sidst at hun synes det var den flaske vi skulle prøve at få væk nu. At hun sagtens kan holde sig fra 19-19.30 til morgen uden mælk nu, hvad mener du?? skal vi prøve

Og det sidste spørgsmål, jeg vil gerne give hende rugbrød om dagen nu, har prøvet der til frokost og supplere op med lidt grød ved siden af for at sikre mig at hun bliver mæt..

Hun spiser det fint rugbrød, hun får nok 10 små hapsere lige nu, hvornår er hun mæt af det? Og skal jeg måske bytte den flaske ud kl.14 med rugbrøder istedet?

Men hendes flaske morgen og kl 19, putteflasken skal hun jo have i et stykke tid endnu ikk??

Det var det lige nu fra os..

Mange hilsner
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.