Brev:
Mad og flaske - 8 mdr.
21. juli 2008
Alder:
8 mdr.
Mad og flaske - 8 mdr.
Hej Helen
Malou er nu 7,5 mdr, snart 8. og hun får 4 flasker i døgnet af 200 ml, den sidste flaske drikker hun kun 100 af og nogle gange kun 150 af den midt på dagen så i alt får hun mellem 600 og 700 ml.
Jeg vil lige skrive vores dagplan her inden mine spørgsmål.
7.00 vågner ca.
7.30-8 morgenmad - fuldkornsgrød, havregrød, øllebrød, skifter mellem og hertil frugtmos og vand
sover tre kvarter ca mellem halv ni og halv ti
9.30-10 ca flaske 200 ml
11-12 frokost - øllebrød el. grøntsagsmos med frugtmos bagefter
sover som regel lige en time mellem 12 og et ca
14 ca - flaske 200 ml, ikke hver gang hun drikker mere end 100-150
sover 1-1,5 time mellem halv tre og halv fem, tit kun til fire (passer også fint, da hun så er tilpas træt til kl syv , halv otte når det er sengetid)
17.30 ca. aftensmad, grøntsagsmos med forskelligt i , fisk, kylling , frikadelle
19-19.30-flaske 200 ml
ca 22.22.30- hun får 100 ml i søvne
sover hele natten til kl 7.00
Jeg tænker om du tror hun kan undvære de 100 ml kl 22.30?? vi gav først 200 i lang tid, men hun har på det sidste ikke drukket det hele, som om hun ikke kan drikke mere og er fyldt.
så vi har kørt med 100 ml og hun vågner ikke og er sulten..
Vores egen sundhedsplejerske sagde sidst at hun synes det var den flaske vi skulle prøve at få væk nu. At hun sagtens kan holde sig fra 19-19.30 til morgen uden mælk nu, hvad mener du?? skal vi prøve
Og det sidste spørgsmål, jeg vil gerne give hende rugbrød om dagen nu, har prøvet der til frokost og supplere op med lidt grød ved siden af for at sikre mig at hun bliver mæt..
Hun spiser det fint rugbrød, hun får nok 10 små hapsere lige nu, hvornår er hun mæt af det? Og skal jeg måske bytte den flaske ud kl.14 med rugbrøder istedet?
Men hendes flaske morgen og kl 19, putteflasken skal hun jo have i et stykke tid endnu ikk??
Det var det lige nu fra os..
Mange hilsner
Pernille